عبارتی کلیدی در زندگی من!

باسلام خدمت دوستان  و همراهان همیشگی

امروز قصد دارم درمورد یک عبارت کلیدی صحبت کنم که اعتقاد ويژه ای بهش دارم و تقریبا از سال اول دانشگاه سعی کردم که اجراش کنم.

اگر افرادی که سال گذشته با شما آشنا شده اند با افرادی که امسال آشنا می‌شوند تصویر یکسانی از شما در ذهن خود دارند ، بهتر است در زندگی یک ساله خود تجدید نظر کنید!

ساده تر بگویم! اگر تصویر ذهنی افراد از شما طی یک سال تغییر نکند احتمالا راه را اشتباه پیموده اید!

این عبارتِ (احتمالا من دراوردی!)را سعی کردم در زندگی ام پیاده کنم! هرچند اطمینان ندارم که تا چه حد موفق به پیاده سازی آن بودم اما فکر می‌کنم اگر از افرادی که سال اول دانشگاه با من آشنا شده‌اند پرسیده می‌شد مهدی تمدن کیست؟ می‌گفتند “یک فرد آشنا به لینوکس و شبکه.” اما اگر همین سوال ، از افرادی که سال دوم با من اشنا شدند پرسیده شود، احتمالا جواب آن ها این است:  “یک توسعه دهنده (بک اند) که اشنایی خوبی با لینوکس و شبکه هم دارد.” خوب اگر این احتمال تا حدی قابل قبولی درست باشد می‌توانم بگویم مسیر حرکتم درست بوده اما این که چه مقدار از این مسیر را پیموده ام خود جای سوال دارد!(که به نظرم به دلیل عدم مدیریت صحیح زمان مسیر درستی که در پیش گرفته شده بود به شکل کامل و قابل قبول پیموده نشد!).

خوب شاید بپرسید که این اتفاق (تغییر تصویر ذهنی) چگونه رخ میدهد؟ به نظرم با پیشرفت چشم گیر در حوزه کاری فعلی و یا موفقیتِ (حداقل نسبی!) در به یک حوزه جدید.درمورد من ، معمولا این تحولات در ماه های اول هر سال شمسی برنامه‌ریزی می‌شوند و در تابستان تاحدی اجرا می‌شوند و ادامه روند اجرا نیز از مهر تا فروردین سال بعد انجام می‌شود.

احتمالا یک سوال در ذهن شما وجود دارد :‌ واقعا چه تغییری در سال دوم رخ داد که از نظر من تصویر ذهنی افراد را تغییر داد؟ اگر بخواهم یک گزارش کوچک از تحولات این سال بدهم ، تسلط من بر توسعه نرم افزار حداقل ۲ برابر شد و افتخار همکاری با چند شرکت داشتم و همچنین وارد چند پروژه خوب نرم افزاری (که یک یا دومورد آن را می‌توان نسبتا سطح بالا دانست) شدم و همچنین دانش خودم را درمورد استارت اپ ها افزایش دادم(به همراه دوستانم یک استارت اپ (از نظر من) شکست خورده داریم 🙂 و الان هم درحال تکمیل مقدمات ایجاد یک استارت اپ جدید هستم).

و در پایان توضیح کوچکی درمورد سال سوم! امروز ششم مرداد ماه ۱۳۹۶ است و من درحال تلاش برای اماده کردن خودم برای ایجاد یک تصویر جدید در ذهن افرادی هستم که قرار است بامن اشنا شوند! اگر دقت کرده باشید در سال اول شخصیت کاری من یک بعدی بود و درسال دوم دو بعدی شد! امیدوارم بعد سوم  نیز (درکنار پیشرفت در دو بعد قبلی) به من اضافه شود!دلیل افزایش بعد این است: برای پیروزی در اهدافم نیاز به شخصیتی چند بعدی دارم!

 

از این که وقت گذاشتید و این یادداشت را مطالعه کردید متشکرم.

ششم مرداد ۱۳۹۶

مهدی تمدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *